S-Bahn la Brașov

linii_S-Bahn

După ce am studiat hărțile căilor ferate din Zona Metropolitană Brașov și am trasat o primă variantă de S-Bahn, au ieșit și două articole în presa locală aici și aici.

S-Bahnul este un sistem rapid de tranzitare şi transport călători, ce foloseşte infrastructura feroviară.

După mai multe etape intermediare, am ajuns la un număr de 7 tronsoane S-Bahn, dintre care 4 s-ar putea crea pe infrastructura deja existentă și alte 3 ar trebui create de la zero. Partea dinspre Teliu trebuie proiectata sa preia fluxul de călători din Stupinii Prejmerului, Prejmer, sa continue la Gara Harman prin Sanpetru și punct terminus Gara Brasov. De la capătul de linie Teliu se poate proiecta o linie înspre Budila, Purcareni, Tarlungeni, 2-3 stații in Sacele- Darste-una la Carrefour și Gara Brasov. Adițional, se poate dezvolta un tronson înspre Bod-Feldioara pe linia ferată deja existenta, unde trebuie sa se înființeze intermodalul de marfă și să se înființeze o gară la Stupini.

Tronsonul 1: Zărnesti – Gara Brasov, linie CF deja existentă in exploatarea RegioTrans. O stație la Ina Schaeffler ar trebui sa completeze traseul existent.

Tronsonul 2: Codlea – Aeroportul Brasov – Parcul Industrial Ghimbav- Gara Bartolomeu – Gara Brasov. Ar fi o linie CF separată de cea existentă acum.

Tronsonul 3: Feldioara (pentru viitorul intermodal de marfă și platforma industrială de acolo) – Bod Colonie – Stupini – Gara Brașov

Tronsonul 4: Sfantu Gheorghe – Gara Brașov, linie deja existenta.

Tronsonul 5: Teliu – Stupinii Prejmerului – Prejmer – Harman (intersecție cu Tronson 3) – Sanpetru – Gara Brasov.

Tronson 6: Teliu – Budila – Carpinis – Purcareni – Tarlungeni – Electroprecizia Sacele – Cernatu – Baciu – Darste – Gara Brasov;

Tronsonul 7: Predeal – Timișul de Sus – Timișul de Jos – Darste – Gara Brasov, tronson existent.

Gări de legătura: Bartolomeu, Darste, Harman, Teliu, iar Gara Brasov va fi punct central.

Ideea iniţiatorului este aceea de a cuprinde în proiect marile aglomerări urbane din cadrul Zonei Metropolitane Braşov, intre Zarneşti și Săcele, Predeal, Codlea și Sfantu-Gheorghe (ultimul ca oraș în proximitate) și să se integreze în Regia de Transport Metropolitană, având în vedere că oricum RAT Brașov deja se extinde în comunele din jurul Brașovului.

Brasov_Metropolitan_Area_BrasovTrebuie spus că Zona Metropolitană Brașov fără zona din județul Covasna cu Sfântu-Gheorghe și comunele limitrofe căii ferate unde ar opera S-Bahnul are peste 410 mii de locuitori. Dacă mai adăugăm și acea porțiune din județul Covasna, putem spune că S-Bahnul ar deservi fără niciun dubiu peste o jumătate de milion de oameni care ar putea face naveta pe cale ferată de la un capăt în altul în mai puțin de o oră.

Modele de succes: Germania, Austria, Elveția, Cehia, Danemarca, Belgia, Italia

Karte_S-Bahnnetze_in_Deutschland.svgRețele S-Bahn există în toate țările dezvoltate în marile aglomerări urbane, cu centre industriale importante. Alăturat am adăugat harta cu rețeaua de S-Bahn existentă în Zonele Metropolitane din Germania. La ei sunt 14 rețele de S-Bahn prin care fac naveta zilnic peste 30 de milioane de oameni. Cele din Berlin și Hamburg sunt cele mai dezvoltate.

Facebook Comments

Leave a Reply