Gara Brașov cam face orașul de râs

MVC-069F

N-avem aeroport, știm cu toții că n-o să-l avem prea curând, se pare că vine și 2016 și Ponta nu mai termină nici autostrada Comarnic-Brașov, așa că poate să-și dea demisia (bine, nici n-a început-o). Pe DN1 se fac cozi infernale, astfel încât un drum de la Brașov la București cu mașina proprie durează între 6 și 9 ore. Singura conexiune mai rapidă cu restul lumii rămâne trenul. Leneș și el, dar măcar poți ajunge în Capitală în mai puțin de 3 ore.

Orice turist ajunge în Gara Brașov are o primă senzație că n-a ajuns unde trebuie. Când cobori din tren și intri în pasaje, ești bine-primit de un miros de mucegai, infiltrații de apă și mizerie pe jos. Multe trepte sunt rupte, pe fiecare peron există scaune lipsă, întotdeauna găsești maldăre de coji de semințe pe undeva. Gardul viu e toaletat odată la 10 ani. Clădirea gării a fost construită în 1961,dar în mare parte a cam rămas la fel ca acum 54 de ani. În afară de ecranele digitale care arată mersul trenurilor și niște calculatoare pe la informații, parcă totul a încremenit în timp. Mirosuri suspecte la fel ca în pasaje. Personaje dubioase mișună în stânga și-n dreapta. Mai toată lumea își ține geanta/poșeta cu grijă. Ceva forțe de ordine există, dar parcă nu suficiente. Noapte vin să se cazeze pe la colțuri persoane fără adăpost. La toalete n-are nimeni curajul să meargă. La ce miros pestilențial zace acolo, nu cred că ieși viu indiferent de necesitățile fiziologice de moment.

În fața gării e un vacarm permanent. Și mai multe personaje suspecte, hoți de ocazie. Alți hoți stau în taxiuri cu prețuri duble față de restul lumii, așa-numiții rechini de gară. Ăia au locurile lor bine poziționate și turistul neștiutor cade în plasă. Câteva fastfooduri și o bodegă pentru drojdieri animă zona. Noaptea ești abordat de peștii care oferă ”fetițe” low-cost.Cerșetoria e în floare la orice oră. În stânga se află și o autogară întotdeauna înghesuită și cu autocare, și cu mulți călători care fac mereu dificil accesul înspre ieșirea de la Kronwell. Dacă aduci pe cineva la gară, parcările sunt veșnic arhi-pline. S-ar fi putut face o parcare subterană în zonă sau stația RAT ar fi putut fi băgată la subsol, așa cum există în marile gări de prin Occident. Asta e cartea de vizită a Brașovului turistic. Trebuie spus că CFR refuză să predea clădirea gării în administrarea Primăriei Brașov. După standardele lor, arată foarte bine. Se vede că Bucureștiul asculta odată de Stambul, nu de Viena…

Foto: orasulmemorabil.ro

Facebook Comments

5 comments

  1. Nu vor sa faca aeroport, pentru ca multi calatori ar ocoli minunata capitala, Ponta fiind constient de valorile Brasovului. Toate garile din Romania au probleme cu murdaria, cersetorii, hotii, mirosul urat etc. Gara de Nord arata penibil pentru o gara a unei capitale europene in anul 2015. Este si vina calatorilor care dau bani cersetorilor, nu ii goneste nimeni, nu le face nimeni nimic. Aceasta este tara lui Ponta, cel votat de jumatate din romani, deci ne meritam soarta.

    1. Eu de exemplu sunt invidios pe garile din Ploiesti. Care desi e un oras per ansamblu mult mai murdar, cu o infrastructura mult mai proasta si cu mult mai multa populatie de etnie rroma, s-a investit in modernizarea garilor. Cu mirosurile, vina e impartita. Tine si de gradul de civilizatie al calatorilor, si de cat se ingrijesc administratorii sa mentina curatenia. Plus ca trebuie forte de ordine care sa impuna pastrarea ei. Amenzi usturatoare pentru cocalarul care indrazneste sa pocneasca seminte si sa lase mizerie in urma, pentru cei care lasa saliva, ambalaje si alte chestii pe jos. Plus marlanii care se usureaza pe la colturi in loc sa foloseasca toaleta

Leave a Reply