Cum sunt șoferii brașoveni?

Brasov_trafic

Dacă despre prahoveni se spune că învaţă să meargă la 2 ani, să vorbească la 3 ani şi să semnalizeze la 80 ani, brașovenii le au și ei pe ale lor. Metehnele observate de mine în câțiva ani de condus (nu foarte mulți, dar destui cât să-mi creionez o idee) pe străzile de sub Tâmpa ar fi următoarele:

1.Nimeni, niciodată, dar absolut în nicio situație nu pornește de la semafor când se face culoarea verde mai devreme de 5 secunde. Toți așteaptă încordați la coadă să se facă verde, dar le mai ia vreo 5-7 secunde să conștientizeze și să demareze. Să-ți tot vină să înjuri dacă stai și aștepți pe Dobrogeanu Gherea și vrei să intri pe Str. Tâmpei, având ghinionul să prinzi în față vreo 3 mașini. Acolo verdele la semafor ține doar vreo 12 secunde, mai aștepți o tură. La un moment dat eram cu un coleg în mașină și prind un nene cu numar de București în fața mea. Și colegul cu satisfacție îmi arată că ,,bucureșteanul” a pornit și el la fel de greu, după 4-5 secunde, cum e obiceiul pe aici. ”Stai, colegu’, nu te avansa, pe număr scrie Tess Brașov.”

faget1

2. Nimeni nu parchează repede, imediat se formează cozi în spatele lor. Vreo trei ani și jumătate am stat în aglomerația din Centrul Vechi, pe strada Castelului, unde e un coșmar să găsești parcare. Acolo aveam 3-4 vecini în pragul pensionării care aveau carnet de vreo 35-40 de ani. Domnii aceia se codeau câte 2-3 minute să iasă sau să-și înfigă mașina la milimetru în parcarea aceea strâmtă. Timp în care se formează o coadă de mașini imensă în spatele lui și omul adună claxoane și înjurături de la cei grăbiți. No, cum venea un bucureștean (includ aici și mașinile de IF) și prindea un loc liber, o așeza din prima la locul potrivit. Ceea ce înseamnă că nevoia te învață. La treaba cu parcările se pare că sunt brașovean get-beget (deși nu sunt), se vede că am făcut școala de șoferi aici.

3. La orice lucrare mai serioasă prin centru sau de fiecare dată când se organizează vreun cross, brașoveanul are impresia că orașul lui e foarte aglomerat. El nu știe cât de norocos e cu giratoriile și sensurile unice din orașul nostru. L-au înjurat unii pe Scripcaru, alții au spus că sunt supraevaluate financiar, dar trebuie să recunoaștem că sunt foarte utile. Pentru cine se vaită, îi recomand o plimbare prin Timișoara sau Cluj, să vadă acolo trafic!

Drumuri bune să aveți!

Foto: preluate de aici

Facebook Comments

15 comments

  1. 1. daca esti cel putin al doilea la coada, nu vei pleca niciodata in acelasi timp cu primul, logic nu?
    2. daca aveau carnet deja de 40 de ani, banuiesc ca au cel putin 58 de ani, la aceasta varsta, reflexele si rapiditatea de alta data dispar, in consecinta, oamenii sunt mai lenti, iar dobitocii in loc sa astepte civilizat ca omul sa isi parcheze masina se apuca de dat claxoane si de injurat, elegant ce sa zic
    3. aglomerat este si Brasovul, mai ales in orele de varf

    1. si cei tineri parcheaza la fel de incet, cei din orasele mari cu multe strazi inguste, ca bucurestenii, parizienii, etc sunt invatati sa parcheze repede si la fix pentru ca s-au invatat cu spatiile inguste si dinamica oraselor mari

    2. Și cei în vârstă te nenorocesc pe trecerea de pietoni! Dacă în 5 minute nu era SMURD acolo, acum aici nu mai scriam! Oricum am avut intervenții chirurgicale serioase!

  2. Eu zic sa nu te mai dai rotund si sa-ti vezi de colacul tau si hai sa iti si explic si de ce:
    1) am vazut pana acum 2 accidente mortale in care jderi de astia rapizi de pedala ca tine au plecat glont de la semafor imediat ce s-a facut verde si au fost loviti mortal de altii care au fortat trecerea pe galben doar ca au estimat prost si s-a facut rosu. Ma mir cum de n-ai criticat faptul ca unii rup frana cand se face galben.
    2) Parcatul – daca unul parcheaza super incet si grijului in locuri stramte nu e de criticat. Banuiesc ca nu ti-ar conveni sa vezi un batranel cum trage brusc de volan la 60 la ora sa parcheze langa tine fara sa-i deranjeze pe ceilalti din spate. Ia zi, daca are viteza prea mare si ala langa care urmeaza sa parcheze deschide usa fara sa observe cum se infinge boul intre masini,ce se intampla?
    3) daca exista cozi in trafic inseamna ca e loc de mai bine nu tac din gura si sa zic mersi ca nu sunt in Bucuresti sau Timisoara.

    Daca in Bucuresti toti sunt grabiti si stresati e problema lor. Graba la volan nu e deloc buna. Si ti-o zice un sofer in varsta de 27 de ani care a evitat pana acum vreo 10 caini si cel putin 4 accidente foarte probabil mortale din simplul motiv ca circula pe dn cu 80-90 nu 120 iar de la semafor pleaca intotdeauna cu minim 3 secunde intarziere (intentionat)

  3. Corect! Am făcut școala în Brașov, sunt brașovean de origine, dar acum locuiesc în Timișoara.
    Traficul din Brașov e lux comparativ cu ce e aici.

  4. Ar trebui sa iesi si din tara si sa vezi cum se circula si in alte tari. Viteza cjiar daca nu e limitata, nu sunt vitezomani, se foloseste doar cand se grabeste lumea. Daca sunt blocaje, gen “sthau” nu claxoneaza nimeni. Iar daca vrei sa parchezi si se face coada de peste 10 masini, la fel nu auzi nici un claxon, ca sa nu mai zic de priotati la iesiri din curti sau de pe drumuri laterale. Totul pana la urma tine de cultura si fe firea oamenilor

  5. Am învățat să conduc in Bucuresti, locuiesc in Brașov si am peste 1.000.000 km parcurși pană la 40 de ani.
    1. E bine ca se pleacă mai târziu un pic de la semafor din considerente deja enunțate.
    2. Mi-am găsit mașina lovită de câteva ori, cel mai probabil de către vreun “viteaz” plin de încredere in propriile “forțe”.
    3. Este adevărat ca in Timișoara, Cluj, Bucuresti, Ploiești șamd traficul este mai aglomerat, dar nu înțeleg logica pentru care sa plătesc mai mult decât trebuie ca sa fie ceva mai bine sau chiar normal??? Nu de alta, dar nu m-a întrebat nimeni dacă vreau asta!

  6. mai dar exista undeva pe un site unde sa nu se gaseasca cativa nebuni ca voi care sa se contrazica si se creada unul mai destept ca altul???….Romania tara mea de dor…am uitat ca traiesc in romania…..

Leave a Reply